Firma

Marketing internetowy na rynku międzynarodowym

pozycjonowanie

Wiele polskich firm dynamicznie rozwija się i wkracza na nowe, często zagraniczne rynki. Dotyczy to zarówno biznesu internetowego, jak i prowadzonego w tradycyjnej formie. Internet dla tych firm jest najlepszym kanałem komunikacji, ponieważ pozwala prowadzić szerokie działania marketingowe nawet bez konieczności opuszczania kraju. Warto jednak wiedzieć, że marketing za granicą rządzi się swoimi prawami.

Specyfika języka

Jeśli dotąd byliśmy przyzwyczajeni do promowania firmy z pomocą kampanii AdWords czy też pozycjonowania, to z pewnością będziemy chcieli te sposoby wykorzystać również za granicą. Jest to bardzo dobre rozwiązanie. Jednak wiele firm zapomina o różnicach językowych między innymi przy wyborze słów kluczowych. Często nie wystarczy słownikowo przetłumaczyć używanych w kampaniach skierowanych na Polaków słów, aby osiągnąć sukces. Trzeba wiedzieć jakimi określeniami, często potocznymi, posługują się osoby do których chcemy trafić z przekazem reklamowym. Poza tym trzeba pamiętać, że nasz kraj jest dość spójny pod względem językowym, ale w wielu krajach tak nie jest i funkcjonuje wiele różnych dialektów.

Sposób korzystania z internetu

Aby odnieść sukces za granicą należy pominąć utarte schematy i dokładnie poznać zachowania obcokrajowców. W Polsce nie ma wątpliwości co do tego, że najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google czy tego, że około połowa Polaków korzysta z internetu z pomocą urządzeń mobilnych. Tego typu statystyki mogą się znacznie różnić w innych krajach co znacznie wpływa np. na pozycjonowanie stron, konieczność stworzenia stron mobilnych lub responsywnych, szansa na popularność aplikacji mobilnych itp.

Kreacje reklamowe

Wiele reklam odwołuje się do wydarzeń historycznych, specyfiki kulturowej, uzusów językowych, tradycji, stereotypów nawet jeśli nie zdajemy sobie do końca z tego sprawy. Dlatego bardzo łatwo jest stworzyć nietrafione reklamy jeśli nie zna się kultury, tradycji i obyczajów danego regionu. Opracowując strategię marketingową, nie można bezkrytycznie powielać rozwiązań stosowanych we własnym kraju, nawet jeśli odniosły sukces.

Budżet

Trzeba się też przygotować na inne stawki za reklamy niż w naszym kraju. Na początku może być trudno ustawić skuteczne kampanie AdWords w odpowiedniej cenie czy wycenić linki pozyskiwane w ramach pozycjonowania strony.